Siaran Akhbar


I’m Not Single, filem ke 25 terbitan MIG Production (Metrowealth) dan merupakan filem kedua arahan pengarah muda Pierre Andre. Masih mengekalkan genre romantic komedi, I’m Not Single menampilkan isu yang lebih sensasi dan bakal menyentuh jiwa para penonton. Penerbit MIG, David Teo mempunyai alasan kukuh mengekalkan Pierre Andre sebagai pengarah. Selain bakat, Pierre Andre dilihat mampu mendekatkan filem yang diarahkan dengan jiwa remaja yang menjadi sasaran utama filem ini. Keistimewaan I’m Not Single terletak kepada jalan ceritanya itu sendiri. Skrip I’m Not Single sekali lagi mengetengahkan hasil nukilan Pierre Andre sendiri.


Filem yang menelan kos produksi dan promosi sebanyak RM1.5 juta ini telah menjalani pengambaran di Bukit Fraser, Pahang dan sekitar Lembah Klang.



Para pelakonnya pula terdiri daripada Farid Kamil, Intan Ladyana, Awal Ashaari, dan seorang pelakon baru yang bermula sebagai pelakon iklan dan mula berjinak dengan dunia perfileman iaitu Lisa Surihani. Pelakon hebat lain yang juga turut mengukuhkan barisan pelakon I’m Not Single adalah Ahmad Idham, Cat Farish, Rusminah Sidek, Jalaludin Hassan, Fadzilah Mansor, Aznah Hamid dan Hafidzudin Fadzil. Kombinasi kali ini diharapkan dapat mengangkat filem ini agar lebih diterima penonton.


Dalam perkembangan lain, MIG Production (Metrowealth) akan muncul dengan filem CONGKAK pada 17 April 2008, manakala BS21 (Brainscan) dan Selamat Pagi Cinta arahan Norliana Samsudin di dalam peringkat akhir untuk disiapkan.


Kini, MIG dalam peringkat pengambaran sebuah filem komedi berjudul Senario The Movie: Episode 1